ads

emel kepada (pendapat,komen, artikel)

zainal55@yahoo.com

Thursday, September 30, 2010

Sebentar Di majlis Jamuan Akhbar Siasah


Mohd Sayuti-pemilik Siasah.


Kuala Lumpur-30 September

Kebetulan saya ada urusan di Pejabat Cawangan Celcom di Jalan Pahang Barat berdepan dengan Hospital Tawakal yang baru tengah hari tadi (jam 1.00pm) dan sebaik selesai saya. Pada mulanya saya ingin bertemu Sdr.Lutfi Othman, para kakitangannya berkata dia di Pejabat Siasah, ada jamuan Hari Raya. Saya pun singgahlah sebentar di jamuan tersebut,sedangkan saya masih puasa lagi.

2. Kebetulan pula ada seorang hamba Allah memberi laluan untuk saya duduk di sebelah YB Datuk Mustapha Ali. Di sebelah kiri pula ialah Subki Latiff. Saya yakin mmereka tidak mengenali saya. Saya lihat juga Sayuti Omar sedang borak-borak tidak jauh dari Datuk Mustapha Ali. Saya bertanyakah kepada Datuk, sudah adakah calon di Galas, jawab YB itu belum.

3.Kemudian saya bercakap-cakap sedikit dengan Subki Latiff,sambil berseloroh mengatakan saya sudah lama tidak mendengar tuan berceramah. Katanya tak ada orang panggil. Kalau ada orang panggil saya pergi juga, walaupun sudah agak tua. Ya, beliau kelihatan sudah agak tua, mungkin lama saya tidak melihat beliau.

4. Akhirnya saya minta diri kerana saya masih ada kerja dan terikat dengan waktu 8.30-5.00 petang, dan sampai di pejabat pada jam 2.30pm. Kemudian saya menulis laporan ini. Kalau ada Lutfi mungkin dia kenal saya, kerana kami pernah berurusan suatu waktu dulu. Itu pun mungkin,mungkin juga tidak. Sejak dia sakit dan menjalani pembedahan jantung, saya belum lagi menemui beiau.

5. Kebelakangan ini saya kurang menulis di blog sendiri, saya cuma sempat copy and paste dari kawan-kawan lain. Insyaallah bila ada waktu saya akan menulis sendiri artikel,rencana atau berita yang disiarkan. Walaupun saya "salin dan tampal" dari kawan-kawan, namun saya akan sebutkan sumbernya. Saya tidak mahu dituduh plagiat. Lagi saya sudah menulis di laman-laman web sejak 1998 lagi, sejak DS Anwar di tangkap. Akhir sekali sewaktu turun saya terserempak dengan YB Salahuddin Ayub, dan saya sempat bersalaman dengannya sebelum meninggalkan Jalan Pahang Barat.

AlKundangi,
30.9.2010.

No comments: