ads

emel kepada (pendapat,komen, artikel)

zainal55@yahoo.com

Saturday, October 25, 2008

PerubahanAkan Berlaku Secara Semulajadi:Najib

KUALA LUMPUR - Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berpendapat bahawa perubahan agar generasi muda menerajui parti UMNO seperti yang disarankan oleh mantan Timbalan Presiden parti, Tun Musa Hitam akan berlaku secara semula jadi.

Katanya, mana-mana pemimpin dalam UMNO mempunyai peranan sendiri untuk meneruskan perjuangan parti namun kebanyakan ahli juga menyedari perubahan generasi perlu berlaku di semua peringkat. “Saya anggap perkara ini sebagai satu perkara yang akan berlaku secara semula jadi dalam parti,” katanya pada sidang media selepas melancarkan Jualan Jimat Malaysia 2008 (MSS 08), di sini, semalam.

Kelmarin, Musa berkata ‘penyakit tua’ UMNO ketika ini tidak lagi boleh dirawat oleh ‘orang-orang tua’ dan menyarankan pemimpin muda memegang jawatan tertinggi dalam parti untuk melahirkan idea-idea baru.

Jelas Najib, telah tiba masanya untuk barisan pemimpin termasuklah pemimpin parti di peringkat cawangan dan bahagian untuk menjalankan tanggungjawab bukan setakat di kalangan ahli UMNO sahaja tetapi kepada semua lapisan rakyat. “Kita menyedari, jika mahu (parti) kekal berkuasa dan terus berkuasa, kita perlu memberi perhatian kepada semua peringkat termasuk mereka yang bukan ahli UMNO dan bukan Islam sekali,” katanya.

(Sinar Harian,Sabtu 24/10/2008)

No comments: