ads

emel kepada (pendapat,komen, artikel)

zainal55@yahoo.com

Wednesday, November 25, 2009

NIK AZIZ ARAH MENANTU LETAK JAWATAN

Nik Aziz arah menantu letak jawatan

KOTA BHARU - Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengarahkan menantunya, Ir Abdul Ariffahmi Abdul Rahman meletak jawatan sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) setelah menerima pandangan Pas Pusat.

Keputusan yang diambil Nik Abdul Aziz itu, yang juga Mursyidul Am Pas dilihat sebagai usaha meleraikan salah satu kemelut yang melanda Pas Kelantan sebelum ini.

Nik Abdul Aziz berkata, arahan peletakan jawatan itu dibuat demi menjaga nama baik Islam dan kepimpinan Pas.

Katanya, arahan itu dikeluarkan setelah mengadakan perbincangan selama lebih kurang satu jam bersama pimpinan Pas Pusat di kediaman rasminya, semalam.

Antara kepimpinan Pas yang hadir ialah Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Timbalan Mursyidul Am, Datuk Dr Haron Din, Naib Presiden, Sallahuddin Ayub dan Bendahari, Dr Hatta Ramli.

“Semuanya nasihat saya untuk menjaga nama baik kepimpinan Islam khususnya Pas. Nasihat kepada saya supaya menantu saya mengundur diri. Dulu masa saya lantik beliau, ada Penasihat Undang-undang. Beliau tidak komen apa.

“Jadi saya lantik. Nanti untuk elak fitnah melalui bermacam saluran seperti surat layang jadi tidak mahu fitnah ini berkembang,” katanya kepada pemberita selepas pertemuan itu, semalam.

Bagaimanapun beliau berkata, tarikh sebenar peletakan jawatan itu terserah kepada Abdul Ariffahmi untuk menetapkannya.

“Dia (Ariffahmi) akan meletak jawatan, tarikh terserah kepada dia,” katanya.

Mengulas mengenai kemungkinan struktur di PMBK akan dirombak, Nik Aziz berkata, itu adalah soal kedua kerana masalah utama ialah Ariffahmi menjadi sasaran kecaman dan fitnah daripada individu yang tidak bertanggungjawab.

“Terlalu banyak (fitnah dan surat layang). Surat layang tak ada nama. Tapi benda (fitnah) ini manusia sekarang ini baca dalam Internet seluruh dunia,” katanya.


sinarharian.com.my
24.11.2009

No comments: