ads

emel kepada (pendapat,komen, artikel)

zainal55@yahoo.com

Sunday, September 19, 2010

Kes Sosilawati: PM ucap takziah

KUALA LUMPUR 18 Sept. – Perdana Menteri meminta semua pihak terutamanya ahli keluarga Sosilawati dan lain-lain mangsa pembunuhan kejam baru-baru ini menerima hakikat kejadian tersebut dan pada masa yang sama berharap agar keadilan dapat ditegakkan.

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata demikian ketika menyampaikan ucapan takziah kepada empat keluarga mangsa yang disampaikan melalui Setiausaha Politiknya, Datuk Jailani Ngah.

“Perdana Menteri juga memohon supaya kes ini tidak lagi dikaitkan dengan isu politik,’’ kata Jailani ketika menghadiri majlis tahlil dan bacaan Yasin di kediaman jutawan kosmetik, Allahyarham Datuk Sosilawati Lawiya di Taman Harmonis, Gombak, malam ini.

Majlis yang dihadiri oleh lebih 300 tetamu termasuk ahli keluarga, kenalan serta jiran tetangga itu dianjurkan untuk keempat-empat mangsa pembunuhan kejam tersebut.

Selain Sosilawati, turut dibunuh ialah pemandunya, Kamaruddin Shamsuddin; pegawai bank, Noorhisham Mohammad dan peguam, Ahmad Kamil Abd. Karim.

Majlis tersebut diketuai oleh Imam Surau Al-Khairiah Taman Harmonis, Mohd. Noor Syarun.

Pada majlis itu, anak sulung Sosilawati, Erni Dekritawati Yuliana Bukhairi, 25, turut kelihatan tenang dan menyampaikan sedikit ucapan dan berterima kasih dengan keprihatinan semua pihak.

Sementara itu, beliau turut memberitahu bahawa semua pejabat Nouvelle Visages (NV) termasuk ibu pejabatnya di Jalan Raja Bot, Kuala Lumpur akan beroperasi seperti biasa mulai Isnin ini.

utusanonline,
19.9.2010

No comments: