ads

emel kepada (pendapat,komen, artikel)

zainal55@yahoo.com

Tuesday, March 1, 2011




Najib: Jangan pertikai sikap ‘anti Islam’ saya terhadap al-Qardhawi...
“Jangan pertikai sikap ‘anti Islam’ saya terhadap
al-Qardhawi & Ikhwanul Muslimin,” isyarat Najib?
Ingat para pengundi di Kerdau & Merlimau:

“Satu undi kepada calon BN adalah suatu sokongan kepada Najib
yang sah menyokong agenda fraksi Israel di tanah air.”

Sampai bila Najib nak tuduk pada 'fraksi' Zionis-Israel? Sampai bila akar umbi Umno sanggup bersabar duduk di bawah 'kangkang' Bik Mama?

Sampai bila Najib nak tipu rakyat Malaysia konon-kononnya 1Malaysia ini bukan arahan APCO & proksi Yahudi? Ingat di akhirat nanti 1Malaysia akan soalnya kelak!

Takkan kerana kebenciannya terhadap Anwar dan Pakatan Rakyat telah mendorong Najib bersikap 'anti Islam' ke atas Dr Yusof al-Qardhawi (berjubah puteh) & Ikhwanul Muslimin?

Berita | Datuk Seri Najib Tun Razak meminta semua pihak, khususnya media baru dan blog supaya berhenti mengkritiknya ekoran perdana menteri itu beberapa hari lalu menuduh Ikhwan Muslimin dan ulama terkenal dunia Dr Yusof al-Qardhawi sebagai ”pengganas”.

Arahan itu selepas tersiarnya entri Najib membayangkan Ikhwan Muslimin sebagai Pengganas serta mencurigai sosok Sheikh Dr Yusuf Al Qaradhawi di dunia siber, termasuk di blog Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, semalam.

The Malaysian Insider melaporkan, alasan Najib antaranya ialah gerakan itu perlu menghilangkan persepsi dunia terhadap mereka yang dianggap sebagai kumpulan ekstrem atau “pengganas”.

“Saya tak kata Muslim Brotherhood (Ikhwanul Muslimin) ini kumpulan pengganas.

Saya kata Muslim Brotherhood (Ikhwanul Muslimin) boleh ambil bahagian dalam pilihan raya dengan syarat menolak keganasan dan fahaman ekstremis, sebab ini (kumpulan pengganas adalah) pandangan umum terhadap Muslim Brotherhood, bukan pandangan saya,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis ramah mesra bersama penduduk Felda Jengka 25, di sini hari ini.

Najib yang ditemani peribadi paling kontroversi Datin Seri Rosmah Mansor membuat penegasan demikian ketika diminta mengulas inisiatif Anwar dan Timbalan Presiden PAS Nasharuddin Mat Isa mendesaknya menarik balik tuduhan liar ke atas pergerakan Islam sedunia itu serta al-Qardhawi sendiri.

Najib dilihat sebagai susuk anti Islam apabila beliau pada suatu kenyataan media di Istanbul, Turki baru-baru ini menuduh Ikhwanul Muslimin dan al-Qardhawi yang giat membangunkan Mesir pasca pemerintahan Hosni Mubarak adalah bersifat ekstrem.

National Review Online melaporkan, Najib berkata Ikhwanul Muslimin tidak seharusnya “mengambil bahagian dalam proses (pemulihan Mesir) selagi mereka tidak menolak keganasan dan ektremisme.”

“Sesiapa yang mahu menjadi sebahagian daripada proses politik harus menerima bilia yang selari dengan demokrasi,” kata Najib dipetik laman web itu.

Natijahnya, sikap anti Islam yang ditampilkan Najib sekaligus dipercayai khalayak seakan “nasihat fraksi Yahudi” di tanah air melalui Firma Perunding Antarabangsa APCO Worldwide yang pernah menjadi kontroversi sebelum ini.

Dalam reaksi spontan Pakatan Rakyat di kedua-dua pilihan raya kecil – Kerdau dan Merlimau – sejak semalam dilaporkan mula meniupkan kempen

“Satu undi kepada calon BN adalah suatu sokongan kepada Najib yang sah menyokong agenda fraksi Israel di tanah air.”
“Setiap kita adalah Sa’ad. Selagi pembunuh Sa’ad tidak dihukum, kita akan bangkit bak Mesir”

http://blog.marhaen.info/

No comments: