ads

emel kepada (pendapat,komen, artikel)

zainal55@yahoo.com

Thursday, June 20, 2024

Melah 2

 Tiba-tiba wajah Melah menari di ingatanku. Lama sudah tidak kutemuinya. Sekarang Aku tengah kerja di perpustakaan membantu Puan Sakinah menyusun buku-buku ketika cuti semester. Aku tak suka balik kampung. Sunyi. Musuh utamaku adalah sunyi. "Apa Yang kau buat sekarang Melah? "Tanya hatiku. "Aku Di sini juga kerja, "jawab Melah. "Bila abang nak ke Bukit B? " Tanyanya. Aku terkejut bila seseorang menepuk bahuku. Aku menoleh. "Eh Mat, ingatkan siapa tadi. "Menung panjang nampak", tegur Mat Yang Sama kerja denganku Di perpustakaan. "Tak adalah." Jawabku ringkas. Aku angkat tangan. Mat menepuk tanganku. "Ingat Melah ke", Tanya Mat. "Tak. Cuma Aku ingat dah lama tak jumpa dia." Habis bila kau nak jumpa dia?" Sambung Mat. "Nanti habis kerja kat sinilah," jawabku. Ingatanku jauh melayang ke Bukit B. Ah, rindukah Aku?

No comments: