ads

emel kepada (pendapat,komen, artikel)

zainal55@yahoo.com

Thursday, September 16, 2010

Polis diminta beri tumpuan jaga keselamatan rakyat
Harakahdaily

RANTAU PANJANG, 15 Sept: Pembunuhan jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya mengejutkan banyak pihak terutamanya anggota Parlimen Rantau Panjang, Ustazah Siti Zailah Mohd Yusof.

Sehubungan itu, Zailah meminta pasukan polis memberikan lebih tumpuan untuk menjaga keselamatan rakyat berbanding dengan mengawal dan mengekang program Pakatan Rakyat.

Zailah yang juga Naib Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat melahirkan rasa terkejut dan kesal beliau dengan apa yang berlaku dan berharap agar keluarga yang ditinggalkan Datuk Sosilawati tabah menerima dugaan ini.

"Sebagai seorang wanita, saya faham benar apa perasaan keluarga Datuk Sosilawati. Ia satu pembunuhan yang kejam dan tidak berperikemanusiaan," kata Zailah kepada Harakahdaily.

Sosilawati bersama dengan tiga lelaki, pengawal peribadi, peguam dan pegawai bank mati dibunuh dengan cara dipukul, disembelih, dibakar dan abunya dibuang ke sungai.

"Saya bagi pihak Muslimat PAS mengucapkan takziah kepada keluarga beliau dan berharap mereka redha dengan apa yang telah ditentukan ini," kata Zailah.

Dalam pada itu, beliau meminta pasukan polis melakukan sesuatu agar rakyat negara ini merasa lebih selamat berbanding dengan keadaan yang ada sekarang terutamanya ketika pasukan itu menerima ketua dan timbalan ketua yang baharu baru-baru ini.

"Harapan rakyat tinggi untuk melihat negara kita lebih selamat. Kita pohon supaya polis lebih memberikan tumpuan kepada keselamatan rakyat dari menghabiskan masa untuk menyelamatkan kedudukan parti yang memerintah sekarang," katanya.

Beliau dipercayai mengulas tindakan polis yang banyak menghabiskan masa untuk mengawal dan mengekang program pembangkang berbanding dengan menjaga keselamatan rakyat.

harakahdaily
15.9.2010

No comments: