ads

emel kepada (pendapat,komen, artikel)

zainal55@yahoo.com

Sunday, July 19, 2009

Teoh Beng Hock- Satu Lagi Konspirasi?

Kematian Teoh Beng Hock, pembantu khas YB Ean Yong, Ahli Exco Kerajaan Selangor yang ditahan oleh Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia mengundang satu lagi spekulasi terhadap kerajaan UMNO-BN yang sedang berkuasa.Siri-siri pembunuhan yang terjadi dari dahulu sampai kini memperlihatkan ia bukanlah sesuatu yang luar biasa bagi UMNO-BN. Tentu kita masih ingat tentang kematian Datuk Taha Talib, Tampin, Ustaz Assyahid Ibrahim Libya, Jalil Ibrahim (isu BMF), Datuk Norjan (Sarawak) dan ramai lagi yang tidak dapat disebutkan di sini, di mana kesemuanya itu adalah gara-gara tamakkan kuasa dan wang yang ada di negara ini.


2. Kita tidak ingin mengundang sepkulasi, tetapi ia tetap berlaku dan tersebar. Bak kata orang Melayu, bangkai gajah tidak dapat ditutup dengan nyiru. Demikianlah kematian pembantu khas yang penuh tragis itu.

3. Ada yang mengatakan seluarnya koyak, di mana ini membuktikan bukan sebab jatuh, tetapi adanya perbuatan khianat sehingga berlaku sedemikian. SPRM harus bertanggungjawab, kerana Teoh waktu itu dalam siasatannya dan dibiarkan tidur di beranda,yang memungkinkannya terjatuh (kalau pun iya). Namun sebab sebenar hanya diketahui oleh SPRM dan orang-orang yang terbabit dengan kes berkenaan.

4. Apa yang pasti, ia adalah serangan ke atas Selangor, selepas Perak berjaya dijatuhkan oleh UMNO-BN dari pakatan rakyat. Kerajaan Selangor haruslah hati-hati, dan PR tidak cepat melatah dalam hal ini. Siasatan terperinci diperlukan di atas kematian Teoh, apakah ia terjatuh, mati dibunuh atau ada konspirasi politik untuk menumbangkan kerajaan PR di Selangor. SPRM dan pihak polis juga perlulah berlaku adil dan saksama, dan kepentingan rakyat harus didahulukan sesuai dengan konsep 1Malaysia.


AlKundangi,
18.7.2009
http://alkundangi.blogspot.com

No comments: