ads

emel kepada (pendapat,komen, artikel)

zainal55@yahoo.com

Monday, September 6, 2010

DATUK SOOSILAWATI HILANG BERSAMA KAMAL, KAMIL DAN HISHAM

POLIS dipercayai sedang menggandakan usaha untuk mencari Datuk Soosilawati Lawiya, jutawan kosmetik yang dilaporkan hilang sejak 30 Ogos lalu, bersama tiga lelaki, Kamal, Kamil dan Hisham selepas terbabit dalam satu urusan berkaitan penjualan tanah.

Setakat ini, anak sulungnya Erni Dekritawati Buhari, 25, memaklumkan tiada sebarang maklumat diperolehi mengenai kehilangan ibunya itu selepas kali terakhir mereka menerima sistem khidmat pesanan ringkas (SM) yang aneh dan kurang difahami.

Sebuah lokasi diserbu semalam manakala pemantauan di Batu Pahat juga dilakukan selepas polis menerima maklumat tertentu mengenai kehilangan bekas isteri penyanyi, Nash itu.

Kehilangan misteri Soosilawati memang mengejutkan di kalangan ahli keluarganya kerana sebelum ini beliau tidak pernah menutup talian telefonnya . Kini, pelbagai pihak juga dikatakan sedang berusaha membantu keluarga itu mencari maklumat untuk mengesan kehilangan yang dianggap pelik dan aneh.

30 Ogos lalu, beliau dikatakan keluar bersama beberapa lelaki termasuk seorang pegawai bank dan pemandunya yang bernama Kaml bagi melaksanakan tugas berkaitan penjualan tanah dengan seorang peguam di Banting.

Soosilawati memaklumkan keluarganya bahawa beliau akan pulang dalam tempoh tiga hari tetapi keadaan menjadi sebaliknya apabila anak dan ahli keluarganya tidak menerima sebarang berita selepas itu kecuali satu SMS. Malah telefonnya juga tidak dapat dihubungi.

Orang ramai diminta membantu pihak berkuasa jika mempunyai sebarang maklumat. Kasihanilah keluarga mereka terutama anak-anaknya yang amat merindui menjelang Aidilfitiri. Jika anda mempunyai sebarang maklumat segeralah menghubungi balai polis terdekat.

sumber:akhbar tempatan,
6.9.2010.

No comments: