ads

emel kepada (pendapat,komen, artikel)

zainal55@yahoo.com

Friday, October 29, 2010

BAGNUNAN WARISAN 100 TINGKAT-satu pandangan.

Saya pun tidak ada hujjah yang baik untuk menentang bangunan 100 tingkat itu. Namun saya fikir, kalau projek itu dijalankan, siapakah yang membeli unit-unit dalam bangunan itu, orang Melayukah? Orang Kampung Barukah? Atau orang-orang dari Jepun, Singapura dan sebagainya yang kaya-kaya dan banyak harta. Jika begitu keadaannya, apa pulangannya kepada orang Melayu, khasnya orang Kampung Baru. Akhirnya kampung mereka lenyap sedikit demi sedikit dan hilanglah harta Melayu Islam di Kuala Lumpur.

Oleh itu saya rasa kita wajib mempertahankan tanah Kg. Baru dari projek menara yang dicadangkan itu. Yang untung nanti adalah beberapa kerat orang yang ada kaitannya dengan parti pemerintah, atau kita panggil kroni pemerintah.

Lagi pun Islam mengharamkan orang Islam menjual tanah kepada orang bukan Islam. Tentu ada muslihat di sebalik pengharaman itu. Dengan demikian, kita wajib menentang pembinaan bangunan berkenaan. Kalau mereka mahu buat juga kita ajar mereka pada PRU ke 13. Jangan beri satu undi pun!

alkundangi,
http://alkundangi.blogspot.com
29.10.2010

No comments: