ads

emel kepada (pendapat,komen, artikel)

zainal55@yahoo.com

Monday, November 1, 2010

Zulkifli dilabel ‘pelacur’ politik

GEORGETOWN - Ahli Parlimen Bebas Kulim/ Bandar Baharu, Zulkifli Noordin dilabel sebagai pelacur politik apabila meletakkan harga dirinya begitu rendah dengan mereka reka fitnah terhadap PKR dan DAP.

Pengerusi PKR Pulau Pinang, Datuk Mansor Othman berkata, Zulkifli meletakkan harga dirinya ke tahap begitu rendah apabila sanggup menjadi askar upahan UMNO semata-mata untuk memburukkan PKR dan DAP di mata masyarakat.

“Beliau telah menurunkan nilai dirinya sendiri sampai ke tahap yang paling rendah sekali apabila sanggup menjadi askar upahan UMNO semata-mata untuk burukkan PKR dan DAP dan buat kacau bilau dengan mengeluarkan kenyataan yang tidak berasas. Kita tidak memandang serius kenyataan orang yang sudah keluar parti malah kita ‘malas’ nak layan orang yang begini.

“Zulkifli juga sanggup membiarkan dirinya dipergunakan oleh UMNO dengan menyamakan dirinya seperti pelacur politik apabila dijadikan orang upahan menyebarkan fitnah kepada PKR dan jika dikaji semula, setiap kali adanya pilihan raya kecil (PRK), pasti ada orang yang dijadikan askar upahan ini bersuara dan apa yang disuarakannya lebih kurang sama iaitu memfitnah parti,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.

Mansor yang juga Timbalan Ketua Menteri I bersetuju dengan kenyataan Ketua Menteri, Lim Guan Eng semalam yang mengatakan Zulkifli kurang siuman dan tidak akan melayan kenyataan orang kurang siuman itu.

Sementara itu, Exco Perdagangan, Hal Ehwal Pengguna dan Agama Islam, Abdul Malik Abul Kassim ketika menghubungi Sinar Harian meminta supaya Zulkifli tidak jadi munafik dengan mengada-adakan perkara yang tiada.

Menurutnya, Zulkifli juga dilihat cuba memecah belahkan orang Islam di Pulau Pinang hanya kerana disogok oleh UMNO dan percaya ia dilakukan bagi meraih undi di PRK yang akan diadakan tidak lama lagi.

“Jangan jadi munafik dengan mereka-reka cerita yang tiada. Perbuatannya itu adalah cubaan untuk memecah belahkan orang Islam Pulau Pinang yang mana beliau menerima habuan yang besar dari UMNO apabila membuat kenyataan seperti itu. Lagi besar hentaman dia kepada parti, lagi besar habuan yang dia dapat.

“Bertaubatlah, jangan cuba memecah belahkan orang Islam dengan menabur fitnah seperti ini. Yang menghairankan, beliau bukan orang Pulau Pinang, yang tidak tahu hujung pangkal tentang Pulau Pinang, mengapa boleh keluarkan kenyataan seperti itu? Jangan hanya dengan baca di akhbar dan sogokan UMNO, beliau cuba untuk menggugat Pakatan Rakyat (PR) di sini,” katanya.

Abdul Malik turut memberi amaran kepada Zulkifli dan UMNO bahawa jika terus menabur fitnah, Allah akan menurunkan bala berikutan kenyataan yang dikeluarkan itu membuat orang Islam berasa gundah gulana dan ‘tidak senang duduk’.

“Bertaubatlah (UMNO dan Zulkifli) sebelum Allah turunkan bala kerana apa yang dilakukan adalah dosa besar kerana memporak perandakan perasaan orang dan ia tindakan melampaui batas. Ini adalah salah satu contoh perbuatan ‘ejen’ UMNO bagi menjatuhkan PR.

Kelmarin, ketika membahaskan Rang Undang-Undang Perbekalan 2011 (Bajet 2011) di Dewan Rakyat, Zulkifli mendedahkan wujud perjanjian rahsia melibatkan pegangan kuasa politik antara PKR dan DAP.

kedahlanie.blogspot.com

No comments: