ads

emel kepada (pendapat,komen, artikel)

zainal55@yahoo.com

Wednesday, January 5, 2011

KRISIS PENTADBIRAN SELANGOR

Kini Kerajaan Negeri Selangor dilanda krisis lagi. Terdahulu pelbagai krisis telah dilalui oleh kerajaan PR pimpinan Dato' Khalid Ibrahim itu. Krisis Elizibeth Wong, krisis Beng Teong, krisis Pasir, Kamera dalam bilik MB, Lembu Korban, dan sebagainya itu adalah cubaan BN untuk memporak-perandakan pentadbiran Selangor dan cubaan merampas kerajaan Selangor dari Pakatan Rakyat. Namun sehingga ini cubaan itu gagal. Kebijaksanaan MB Selangor menangani pelbagai isu akhirnya menggagalkan cubaan BN.

2. Kini satu lagi krisis dilontarkan BN kepada Selangor, iaitu dengan melantik SUK selangor tanpa rundingan dengan MB dan exconya. Apakah krisis ini bakal menggegarkan kerajaan Negeri Selangor, belumlah dapat dipastikan lagi. Semua peruntukan undang-undang tubuh Negeri Selangor harus dikaji dari pelbagai aspek sebagai usaha untuk mencari penyelesaian terbaik dari krisis ini.

3. Kerajaan Selangor di bawah MBnya harus lebih berhati-hati dengan tektik BN yang cuba merampas Selangor seperti mana apa yang berlaku di Perak. Namun kita berharap kebijaksanaan pimpinan Pakatan Rakyat harus digembeling untuk menyelamatkan Selangor dari dirampas BN. Seperti mana yang kita maklum BN berhasrat untuk merampas Selangor yang kaya dengan pelbagai hasil itu sebelum PRU ke 13. Samada Bn berjaya atau tidak, hanya masa yang akan menentukannya. Namun PR haruslah berhati-hati agar tidak terjebak dalam permainan politik kotor yang sedang digunakan oleh BN ini. Harapan kita semoga Selangor selamat dan kekal di bawah Pakatan Rakyat.

AlKundangi,
5.1.2011

No comments: